דליות וורידיות על פני העור ברגליים הן לא רק בעיה אסטטית, לרב הם מצביעות על בעיה רפואית אותה ניתן לפתור על ידי הזרקות קצף תחת הנחיית US (אולטרסאונד).

טיפול זה אינו מצריך ניתוח או הרדמה ומתבצע במרפאת הרופא.

הטיפול לא מצריך אשפוז והחולה חוזר לשגרה באופן מידי.

שיטת הזרקת הקצף, מגיעה אלינו מאיטליה ובארץ נעשה שימוש בטכנולוגיה זו מספר שנים.

אורך זמן הטיפול הינו כ-20 דקות, ויש צורך במספר טיפולים עד השלמת הטיפול במלואו.

מהי השיטה?

באמצעות מחט חיצונית ובהנחיית US (אולטרא-סאונד מראה ומכוון לנו את הורידים שצריכים להיות מטופלים,) מזריקים לווריד חומר אלכוהולי מטרש- מוקצף. חומר זה גורם להטרשה והצטלקות של הוריד - Polidocanol)) .

הקצפת החומר מתבצעת על ידי ערבובו עם אוויר, והעברת התערובת שנוצרה, בין שני מזרקים דרך מעבר צר.

החומר המוזרק פוגע בדופן של הווריד, פגיעה כימית זו סותמת את הווריד ולאורך זמן הווריד הסתום מתפרק, נספג ונעלם.

אבחנת כמותו וריכוזו של החומר המוזרק אל הווריד, מתבצעת על פי גודל הווריד ומיקומו.

(החומר המטרש , Polidocanol, נמצא בשימוש כבר למעלה מ - 35 שנה.)

למה יש צורך להפוך את החומר לקצפי ? (הפיכת החומר המטרש - הפולדיקנול לקצף)

בעבר הזריקו את החומר בצורה נוזלית, החומר היה ניכנס לתוך הווריד ונשטף במהירות , יחד עם זרימת הדם, כך שלא תמיד החומר הגיע לריכוז הדרוש על מנת לפגוע בדופנו של הווריד.

תערובת הקצף היא קומפקטית כך שבזמן ההזרקה, היא דוחפת את הדם וממלאה את חלל הווריד.

תערובת שהוזרקה נשארת בתוכו, עד שהקצף מתפורר,. בזמן התפוררות הקצף , החומר המטרש פוגע ביעילות בדופן הווריד, כך שהווריד נסתם בצורה יעילה יותר.

הטיפול נעשה תחת הנחיית אולטרא סאונד והוא מיועד לוורידים העמוקים שאינם נראים על פני העור.

בנוסף ניתן לבצע את הזרקות הקצף גם בוורידים הנראים לעין , הזרקות אלו יבוצעו ללא שימוש באולטרא סאונד (ניתן להבחין בהם בקלות).

לאיזה סוגי וורידים שיטה זו מומלצת?

ניתן לטפל בקלות בכל סוגי הדליות והוורידים של המערכת הוורידית השטחית הנמצאים ברגל.

העלמת וורידים בטכנולוגיית הזרקת החומר המטרש יחד עם אוויר ויצירת הקצף, מתאימה לוורידים שטחיים המצויים על פני העור וורידים הבולטים לעין. בנוסף טכנולוגיה זו מותאמת גם לדליות של המערכת השטחית, כלומר הוורידים העמוקים, שלא ניתן לראותם אלה רק בעזרת US.

הוורידים הללו הם מקור מחלתם של של הוורידים הבולטים על פני העור.

הליך רפואי זה מתבצע תחת הנחיית אולטרא-סאונד, כך שהזרקת הקצף תעשה בצורה ממוקדת ומדויקת אל הוריד הפגוע.

הטיפול מאפשר טיפול מדויק בוורידים משניים וורידים ראשיים יחד.

האם הטיפול כואב?

אל חשש העלמת וורידים בטכנולוגיית הזרקת קצף אל תוך הווריד אינה כרוכה בכאב.

אין צורך בהרדמה מקומית, אין צורך באשפוז הטיפול מתבצע על ידי הזרקת החומר במחט דקיקה, כך שקיימת תחושת עקצוץ קלה שחולפת.

בסוף כל טיפול החולה חייב לגרוב גרב אלסטית או תחבושת אלסטית למשך מספר ימים שיהיה תלוי בגודל ומיקום של הווריד המטופל.

בין 10 ימים עד שבועיים מהטיפול, יכולה להיות תחושת כאב בעיקר באזורים שבהם טופלו וורידים שטחיים.

תחושת הכאב תטופל בתרופות פשוטות נגד כאבים.

מהו זמן ההחלמה?

זמן ההחלמה הינו מהיר, החזרה לפעילות יום –יומית הינה כמעט ומידית.

יש צורך בכ- 3-5 טיפולים בתדירות של 6 שבועות מטיפול לטיפול.

תופעות לוואי ?

הספיגה של הוורידים לאחר הטיפול לוקחת מספר חודשים. כשמדובר על וורידים מאוד שטחיים על פני העור, אפשר לחוש את הווריד הסתום כגוש נוקשה, בשבועות הראשונים האזור רגיש ונראה לעין ותתכן אדמומיות וכאבים, סימפטומים אלו נחלשים במשך הזמן.

פיגמנטציה (שינוי בצבעו של גוון העור לגוון חום בהיר) יכולה להופיע מאזור ספיגת הוורידים השטחיים, כתוצאה של ספיגת המוגלובין, שהוא פיגמנט המצוי בדם הנתפס בתוך הווריד הסתום. מספר חודשים, הפיגמנטציה מתבהרת ונעלמת במשך הזמן

לתיאום פגישה

אנא הזן שם פרטי
אנא הזן שם משפחה
אנא הזן מספר טלפון
אנא הזן אימייל תקין
הטקסט שהוזן שגוי, אנא נסה שוב.